Hoe dieetverwante voedingsdeficiënten te voorkomen

Hoe dieetverwante voedingsdeficiënten te voorkomen

Onderzoekers en wetenschappers hebben al lange tijd geconcludeerd dat een dieet met veel voedingsstoffen, zoals groenten en fruit, de sleutel is tot gezondheid en welzijn. In dat geval, is het duidelijk dat voedingstekorten de effectieve werking van je lichaam aanzienlijk kunnen beïnvloeden. Een eenvoudig gebrek aan ijzer kan bijvoorbeeld uw maagzuur aantasten. Laag maagzuur veroorzaakt de verkeerde spijsvertering van eiwitten, waardoor uw ijzertekort erger wordt. Ook kunt u een opgeblazen gevoel ervaren en nog meer voedingstekorten ontwikkelen die uiteindelijk uw gezondheid verminderen.

Dit is de reden waarom een ​​dieet op zo’n manier zijn tol kan eisen. Velen van ons zijn zo geobsedeerd door het idee om gewicht te verliezen dat we uiteindelijk vergeten dat ons primaire doel gezond leven is. Naarmate we minder calorieën verbruiken en onze dagelijkse inname van eiwitten, vetten of koolhydraten verminderen, kunnen we ons eerder moe en lusteloos voelen dan gezonder. Bovendien hebben studies aangetoond dat zelfs het beste voedsel misschien niet alle voedingsstoffen bevat die we nodig hebben, in de relevante hoeveelheden. Sommige voedingsmiddelen zijn bijvoorbeeld gekweekt in grond die een tekort heeft aan belangrijke mineralen, of het voedingsgehalte van voedsel kan verloren gaan tijdens het transport en de opslag.

Gelukkig is er een manier om gerelateerde voedingstekorten te voorkomen: door multivitaminen / multimineralen te nemen. Het nemen van een aanvullend vitamine B-complex van goede kwaliteit (bevat alle B-vitamines), evenals vitamines A, C, D en E, en belangrijke mineralen zorgen ervoor dat uw lichaam op zijn best presteert terwijl u uw voedingsinname beperkt. Dit helpt je ook om een ​​goed energieniveau en de gezondheid van je spieren, botten en zenuwstelsel te behouden, terwijl je huid en haar er op hun best blijven uitzien.

Merk op dat twee soorten vitamines beschikbaar zijn: synthetische vitamines en volkoren vitamines of organische vitamines. Synthetische vitamines worden in een laboratorium gemaakt. Ze bevatten niet de natuurlijke goedheid van volkoren vitaminen, die rechtstreeks afkomstig zijn van planten en fruit en daarom anders door het lichaam worden opgenomen. We raden aan om zoveel mogelijk te kiezen voor op vitaminen gebaseerde vitamines in plaats van synthetische.

We raden aan om uw lokale arts of apotheker te raadplegen om de beste optie voor u te bepalen.

Share this post

Een reactie achterlaten